Digital annonsering och med rätt affiliatenätverk till rätt kanal

affiliatenätverk och affiliatemarknadsföring

Annonsering via internet intar ständigt nya skepnader. Ett alternativ till att använda vanliga google ads är att ansluta sig till något av de större affiliatenätverk som finns att välja bland. Det finns affiliatenätverk som har hundratals och ibland tusentals annonsörer anslutna. Som “publisher” eller webbplatsägare ansöker man enkelt att få börja publicera ett visst företags annonser på en viss webbplats, även kallat kanal. Men att välja rätt nätverk kan vara viktigare än man tror beroende på vilken företagsform man bedriver.

Rikta rätt annonser mot rätt besökare

Att rikta sina annonser beroende på vilken typ av besökare man har är naturligtvis viktigt. En personlig blogg främst skriver om reseupplevelser saker kanske inte bör länka till ett företag som säljer byggprodukter, utan hellre till ett reseföretag. Men att länka till rätt typ av företag är bara en av flera viktiga komponenter för att lyckas inom affiliatemarknadsföring. Så kallad djuplänkning kan vara effektiv. Det innebär att länken går till en specifik produkt djupt inne på annonsörens webbplats. Detta kan vara passande om du till exempel tipsar om en speciell ny tröja som finns hos någon butik på nätet. Självklart vill besökaren hamna på just den tröjans undersida och inte på butikens startsida.

Läs en till nyhet...

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *